Employer branding wordt door de schrijvers van het boek “Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand” omschreven als: “Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers”Employer branding gaat dus over zowel het aantrekken als …
Blogs
Vacatureteksten schrijven: hoe trek je de juiste sollicitanten aan?
Vacatureteksten zijn als een visitekaartje voor jouw organisatie. Het is een manier om aan de buitenwereld te laten zien welke functies je biedt en hoe deze worden ingevuld. Ook geef je door de stijl van de vacature een beeld van de sfeer en cultuur binnen jouw organisatie. De opbouw van een vacaturetekst hoeven we jou natuurlijk niet meer uit te leggen, maar hoe zorg je ervoor dat …
Online solliciteren: waar moet je op letten? Wij geven tips!
Als gevolg van de corona crisis, met bijbehorende lockdown, worden tegenwoordig veel sollicitaties online afgenomen. Voor de meeste mensen is dit wel even wennen. Online solliciteren is eigenlijk hetzelfde als een “normale” sollicitatie, maar er zijn een aantal extra punten om op te letten. Het “technische” verhaal Zoals de meesten van jullie wel gemerkt hebben in deze tijd, …
Inclusiviteit op de werkvloer, waarom is het belangrijk?
In de Nederlandse grondwet staat geschreven dat iedereen gelijke kansen moet krijgen. In de praktijk is dit echter niet altijd het geval, ook niet op de werkvloer. Mensen die afwijken van de norm ondervinden last van de manier waarop zij worden behandeld op de werkvloer. Ook op de werkvloer vindt er discriminatie plaats op basis van geslacht, cultuur, afkomst, seksuele oriëntatie, …